• top_20181127-6

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_22

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_19

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_21

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20181127-7

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20181127-3

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_04

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_25

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20181127-5

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_24

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_01

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20181127-1

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20181127-2

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20181127-8

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_23

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

  • top_20181127-4

    Parafia Rzymskokatolicka

    pod wezwaniem

    św. Ignacego Loyoli

     

     

    ul. W. Stysia 16

    53-526 Wrocław

     

    tel. 71 334 23 10

Nasz kanał na YT

youtube

Woda św. Ignacego

IMG 1002

Woda św. Ignacego wraz z modlitwą o szczęśliwy poród znajduje się w zakrystii.

Czytania na dziś

Centrum Arrupe

baner arrupe m

 

baner BYC DLA INNYCH

Posłuchaj (się) ciszy przesypywanego piasku medytacja biblijna na 5. niedzielę Wielkiego Postu – 13 marca 2016

Stanę w Bożej obecności.
Wprowadzenie 1: przychodzę z Jezusem do świątyni i patrzę na zajście z kobietą pochwyconą na cudzołóstwie; dołączam się do krzyku innych, wszak popełniła wielki grzech; odczuwam oburzenie i... przyglądam się reakcji Mistrza... patrzę na Jego dłonie i piasek, który przesypuje się między palcami.
Wprowadzenie 2: prosić o łaskę wiary, że Jezus jest jedynym Królem i Panem mego życia.

Na początek przeczytam tekst ewangelii: J 8,1-11

Jezus udał się na Górę Oliwną, ale o brzasku zjawił się znów w świątyni. Cały lud schodził się do Niego, a On usiadłszy nauczał ich. Wówczas uczeni w Piśmie i faryzeusze przyprowadzili do Niego kobietę, którą pochwycono na cudzołóstwie, a postawiwszy ją pośrodku, powiedzieli do Niego: Nauczycielu, tę kobietę dopiero pochwycono na cudzołóstwie. W Prawie Mojżesz nakazał nam takie kamienować. A Ty co mówisz? Mówili to wystawiając Go na próbę, aby mieli o co Go oskarżyć. Lecz Jezus nachyliwszy się pisał palcem po ziemi. A kiedy w dalszym ciągu Go pytali, podniósł się i rzekł do nich: Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci na nią kamień. I powtórnie nachyliwszy się pisał na ziemi. Kiedy to usłyszeli, wszyscy jeden po drugim zaczęli odchodzić, poczynając od starszych, aż do ostatnich. Pozostał tylko Jezus i kobieta, stojąca na środku. Wówczas Jezus podniósłszy się rzekł do niej: Kobieto, gdzież oni są? Nikt cię nie potępił? A ona odrzekła: Nikt, Panie! Rzekł do niej Jezus: I Ja ciebie nie potępiam. - Idź, a od tej chwili już nie grzesz.

Nie babrać się w przeszłości/grzechu

Prorok Izajasz ukazuje nam pewną dynamikę, do której popycha nas podszept złego ducha. Na początek tenże duch proponuje nam wspaniałe wyjście na podbój, rysuje perspektywę udanej wyprawy, bogatych łupów. Dziwnym trafem, choć początek był dosyć łatwy potem piętrzą się trudności. Nie idzie się szerokim traktem, a pojawia się pustynia i pustkowie. Sami wybraliśmy drogę i sami nią kroczymy. Upadek nas dosięgnął. Wojsko potężne zmiecione z powierzchni ziemi. Kto upada w pychę zgaśnie jak knotek zdmuchnięty. Oto mechanizm pychy, który bierze tylu ludzie we władanie.

Kolejny element diabelskiego działania to doprowadzenie do upadku i rozjątrzanie wspomnień. Tak bardzo, że człowiek z „przeświadczenia” o potędze przechodzi w drugą skrajność, a mianowicie, do pewności, że jest niczym, że jest przegrany, że to wszystko bez sensu. Szatan nie wypuszcza tak łatwo swej ofiary (zdobyczy). Obwinia, wzbudza poczucie winy. Tymczasem Bóg woła nie wspominajcie wydarzeń minionych, nie roztrząsajcie w myśli dawnych rzeczy.

Przeciwdziałanie Boga, a raczej działanie pierwotne, które należy do Boga to uczynienie wszystkiego dla człowieka! Oto Ja dokonuję rzeczy nowej. Bóg jest Stwórcą. Cóż czyni? Tam, gdzie człowiek nie chciał iść (bo samopas woli szeroką ku przepaści błądzić) przeprowadza trasę: otworzę drogę na pustyni, ścieżyny na pustkowiu. Tam, gdzie wydaje się panować śmierć On dostarcza wody i rzek na pustkowiu, aby napoić swój lud wybrany. Inspiracją do dalszej refleksji niech będą słowa św. Pawła: Tam, gdzie rozlał się grzech, jeszcze obficiej rozlała się łaska.

Jak był wysoko tak spadł nisko

Także w wydarzeniu ewangelicznym pojawia się dynamika złego, który pragnie przestraszyć, by trzymać w szachu, by mieć w ręku wszystkie nitki i poruszać kiedy się chce i coraz bardziej pętać. Takie zderzenie-spotkanie grzeszników, jedni świadomi (kobieta cudzołożna), drudzy przeświadczeni, że są sprawiedliwi (nie dopuszczają myśli o grzechu).

Zły wykorzystuje grzech do powiększania rozdarcia. Grzech dla złego jest okazją do dobicia i sprawienia, by zakres jego rażenia był jak największy. Widzimy pewne pastwienie się na kobietą grzeszną (choćby nawet fakt postawienia pośrodku, na oczach wszystkich). Ale nie ma słowa o grzechu jako takim. Jest natomiast wyraźny w świętym oburzeniu przeprowadzony atak na grzesznika. Podstawą do takiego ataku jest wg oskarżycieli prawo mojżeszowe, które nakazywało kamienować cudzołożne kobiety.

Wydaje się, że grzech drugiego staje się zasłoną dymną dla oskarżycieli. Oni byli kryci, bo opierali się na prawie, które skrupulatnie znali i nauczali ludzi. Cokolwiek by Pan Jezus powiedział „podpadłby”. Stąd widać obłudę pytających (i jak na dłoni działanie nieprzyjaciela natury ludzkiej). Mówili to wystawiając Go na próbę, aby mieli o co Go oskarżyć.

Mówiąca cisza

W Jezusie Chrystusie mamy odpowiedź Bożą na tajemnicę grzechu. Nie ucieka Syn Człowieczy od tej rzeczywistości obecnej w świecie. Jego odpowiedzią jest milczenie, które mówi i to bardzo wiele. Czyż współczesny człowiek nie lęka się panicznie wręcz milczenia? Powtarza się, że gdy się milczy to demony się odzywają. Czy aby na pewno? Odnoszę wrażenie, że w większości przypadków to nie demony, a anioły Boże pragną nam coś powiedzieć.

Cisza każe nam się zatrzymać! I nie jest to wspominanie rozrywające rany przeszłości. Bo jeśli rany nie były leczone to są one cały czas „świeże”, jątrzą się i zadają coraz większy ból i ogarniają coraz to nowe obszary człowieczego serca. To milczenie Pana Jezusa jest wymowne. Wręcz wierci w uszach zadając ból. To milczenie jest pisaniem na piasku naszych serc. Bez oddania się tej chwili nie będzie w stanie doświadczyć owego izajaszowego w tym momencie czynię rzeczy nowe. Czy źdźbło nie potrzebuje ciszy łona ziemi, w której kiełkuje?

Odczuwając lęk przed ciszą pytamy dalej, by „zagłuszyć” ciszę i jej wymowę. W jakiś sposób atakujemy Pana Jezusa. Pada odpowiedź, która obnaża, która przyjęta w pokorze prowadzi do wolności. Słyszymy: Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci na nią kamień. On będąc bez grzechu nie wziął kamienia do ręki. Miał do tego pełne prawo.

Pan pisze w sercach

I pisze na ziemi naszych sumień, naszych serc, naszych dusz. Nie oskarżycielsko tylko ku wyzwoleniu. Świadomość bycia grzesznikiem nie musi zabijać (jak chce zły duch). Oskarżyciele mieli się z pyszna. Pan dotknął strun, które grały, ale skrzętnie były zagłuszane. Dlatego też ewangelista Jan konkluduje: kiedy to usłyszeli, wszyscy jeden po drugim zaczęli odchodzić, poczynając od starszych, aż do ostatnich.

Tak naprawdę przy Bogu pozostaje ten, kto jest świadom grzechu i... jest świadom, że tylko Jezus może go z grzechu wyzwolić. Pozostał tylko Jezus i kobieta, stojąca na środku. Odeszli. Przyjęli jako atak na siebie słowa Pańskie. Być może oburzyli się, poczuli się dotknięci, obrażeni. Nie zostali przy Panu Jezusie. Odeszli ze swoim grzechem nie dając szans ni sobie ni Bogu na uczynienie nowej ziemi i nowego nieba.

Pozostała kobieta grzeszna. Nie miała dokąd pójść. Zwraca się do niej Pan Jezus: Kobieto, gdzież oni są? Nikt cię nie potępił? Wiedział, że ich nie ma. Idzie o to, by kobieta to dostrzegła, by dotarł do niej fakt, że wg Prawa mogli ją zabić okrutnie, ale nikt jej nie potępił. Na koniec słowa, które winny przypomnieć nam moc przebaczenia, którą otrzymaliśmy od Boga. Skoro przebaczamy to Ojciec jeszcze bardziej przebacza. Skoro nie potępiamy to i Syn Boży nie potępia, bo przyszedł zbawić. Bóg nie ironizuje, nie banalizuje grzechu. Bóg wie, że owocem grzechu jest śmierć i nie chce jej dla człowieka. Dlatego z całą mocą odsyłając grzeszną kobietę mówi do niej: Idź, a od tej chwili już nie grzesz.

o. Robert Więcek SJ

Porządek nabożeństw

Porządek nabożeństw

Nabożeństwa:

  • Nabożeństwo majowe – godz. 1730
  • Nabożeństwo czerwcowe – godz. 1730
  • Nabożeństwo październikowe – godz. 1730
  • Adoracja Najświętszego Sakramentu:
    • w czwartki – godz. 1830 do 2000 adoracja z możliwością skorzystania z sakramentu spowiedzi.
  • Nabożeństwo do Miłosierdzia Bożego
    • w poniedziałki o godz. 1730
  • Nowenna do Matki Bożej
    • w środy o godz. 1730
  • Droga Krzyżowa – w piątki Wielkiego Postu:
    • dla dzieci - godz. 1645
    • dla dorosłych - godz. 1730
  • Gorzkie Żale
    • w niedziele Wielkiego Postu o godz. 1700

Msze święte

Msze św. w niedziele:

1800 - Msza w sobotę wieczorem 

800, 930, 1100 - dla dzieci, 1230, 1800, 1930 (od września do czerwca)

Msze św. w dni robocze:

700, 800, 1000 (od września do czerwca), 1800

Środa: 2000 - Msza akademicka (w ciągu roku akademickiego)

w I piątki m-ca - 1700 - dla dzieci (w roku szkolnym) 

 

w wakacje w dni powszednie:

700, 800, 1800

Kancelaria parafialna

Kancelaria parafialna

Kancelaria czynna jest w:

  • poniedziałek - godz. 0830–0930, 1630–1800
  • środa - godz. 0830–0930
  • czwartek - godz. 0830–0930, 1630–1800
  • sobota - godz. 0830–0930


W sprawach pilnych o każdej porze!

 

W Kancelarii Parafialnej m.in.:

  • zapiszesz dziecko do chrztu św.
  • załatwisz formalności związane z sakramentem małżeństwa
  • zgłosisz pogrzeb
  • zamówisz intencje mszalne
  • odbierzesz odpisy świadectw chrztu św., ślubu i pogrzebu
  • wezwiesz w nagłych wypadkach księdza z sakramentami do ciężko chorego (w nagłych przypadkach z wezwaniem do chorego można zwrócić się do nas o każdej porze) możesz też podać adres chorego, jeśli chcesz, by kapłan
  • odwiedzał go w I piątki miesiąca z Komunią św.
  • otrzymasz zaświadczenia dla chrzestnych i świadków do sakramentu bierzmowania.
  • możesz złożyć karteczki z imionami zmarłych, tzw. "wypomnki"
  • możesz złożyć ofiarę na kościół
  • możesz porozmawiać z duszpasterzem